Snoeplekker.nl marketingstrategie & copy
‘Snoep lekker!’
Wie uit ’t Gooi komt, herkent de leus. ‘Snoep lekker!’ Al meer dan 25 jaar is de snoepkraam van Snoep Lekker vaste gast op de markten van o.a. Laren, Baarn en Bussum. Kevin groeide ermee op. Hij speelde als jochie tussen het schepsnoep en de andere de kramen en eigenlijk doet hij dat nu weer. Regelmatig staat hij in de kraam bij zijn ouders. Hij houdt van de gesprekjes, de dorpse sfeer van de markt en van die unieke collectie van drop en snoep.
Online snoep bestellen
‘Kunnen jullie ook wat snoepjes opsturen?’ kregen ze in de kraam regelmatig te horen. En ja, natuurlijk kan dat. Maar misschien kan het ook anders dacht Kevin. Begin 2020 ging hij op onderzoek uit en wat hij dacht, bleek waarheid. Een aantal grote partijen domineert de markt. De bekende namen hebben allemaal een webshop voor snoep, drop of beide. En toch bleek er ruimte voor iets nieuws. Kevin wilde het echt anders doen, persoonlijker, aantrekkelijker en leuker vooral. Met die vraag kwam hij bij Ygenzinnig en ons Marketing Netwerk.
EEN HEERLIJKE OPDRACHT, DUS EVEN OPSCHEPPEN
In de zomer van 2020 startten we met de eerste brainstormsessies. We doken in de ‘WHY’, de ‘HOW’ en de ‘WHAT’ en in de snoeppot zelf. Kevin had de wens om als team op te trekken en dat laten we ons geen twee keer zeggen. In het marketing Netwerk houden van sparren en denken we graag overal over mee. Samen met Kevin spraken we over ondernemen in de startfase, de mogelijke scenario’s en de resultaatverwachtingen en bedachten de aanvalsstrategie.
Dus zijn we vervolgens zoet aan de slag gegaan met de vormgeving van de huisstijl, de fotografie van het snoepassortiment (Richard Apeldoorn van Business Beelden en de bouw van de website. In een driehoek met Sebassah Media schreven we de marketingstrategie uit en aan het einde van de zomerperiode was snoeplekker.nl een feit. De tone of voice in lijn met de beleving op de markt. Vriendelijk, gastvrij en met een knipoog in taal. Heerlijk om te doen. Het verhaal klopt, de cirkel is rond en Snoep Lekker draait. We krijgen langzamerhand inzicht in de snellopers en het aankoopgedrag, in de doelgroep en in de processen in de backend. Want die werken weer anders dan in de kraam.
Het snoepje van de week
We hebben het snoepje van de week geintroduceerd, zijn bezig met de samenstelling van een testpanel en iedere week staat een ander thema centraal. En eigenlijk zijn we pas net begonnen. Wat een onzettend tof project en wat staat er nu al een heerlijk bedrijf!
Op naar het zoet en zout van 2021. Blijf gezond allemaal en snoep verstandig.