Ruimtewezen marketingstrategie
De essentie van Ruimtewezen
Ischa en Koosjan zochten de ruimte en pakten de ruimte. Want Ruimtemakers willen experimenteren, uitvinden en ja, uiteindelijk gewoon spelen met vormen, materialen en met verschillende technieken. Liefhebbers, maar niet alleen voor hun eigen plezier. Vakmanschap in dienst van de klant.
Deze mannen willen mooie en goede dingen maken met aandacht en zorg. Verrassend, wezenlijk en verrassend praktisch. Dat is de missie van die kerels achter Ruimtewezen.nl. Architecten, interieurbouwers en meubelmakers op zoek naar een nieuwe dimensie in vorm. Een heldere marketingstrategie ontbrak nog.
Vertrekken zonder kaders
Ygenzinnig werd ingevlogen in de tweede fase. Nog voor de lancering. De grove lijnen van wat Ruimtewezen moest gaan uitstralen, stonden al op papier. De vertaalslag naar beeld en tekst waren echter nog niet helder. We zochten samen de essentie. Vertrekken zonder kaders. Waar gaat het echt om? Kunnen we dat omschrijven? En toen dat eenmaal duidelijk was, werd het een kwestie van invullen. Initiatiefnemers Ischa en Koosjan bleken hun projecten niet fundamenteel anders aan te pakken dan Ygenzinnig. En die herkenning hielp in het vastleggen van het verhaal.
De keuze om jong talent de ruimte te geven pastte als gegoten. Fotograaf Tobias maakte prachtige platen van de ruimtemakers in de werkplaats en in de ruimte, maar ook van een aantal projecten. Ferrell deed dat door middel van video en maakte een sfeervolle bedrijfsfilm. Vormgeefster – en aangeefster van dit project – Tessa van der Eem ontwikkelde een prachtige, intelligente huisstijl en Sebassah Media is verantwoordelijk voor de website.
De lancering ligt achter ons, de ruimte is gevonden. Het is nu aan het team, samen met Jorien Stoop om de reis te delen. Behouden vaart jullie!